Potrivit companiei japoneze, tarifele ridicate de import și faptul că nu dispune de unități locale de producție au transformat prezența Nintendo în Brazilia într-o misiune imposibilă.
Ca urmare a deciziei, reprezentanța locală Gaming do Brasil, o subsidiară a Juegos de Latin America, nu va mai importa jocuri Nintendo în Brazilia, scrie zdnet.com. Nintendo a precizat că nu va renunța la alte piețe din America Latină.
Costul aducerii produselor Nintendo în Brazilia ține de consumatorii finali: unul din cele mai bune jocuri ale sale, Super Smash Bros, se vinde în Brazilia cu 74 dolari, în timp ce în SUA poate fi achiziționat cu 60 de dolari, reprezentând un preț cu 20% mai mic.
Faptul că Nintendo nu va mai activa oficial în Brazilia nu presupune ca gamerii să nu mai poată cumpăra produsele companiei: consumatorii vor apela, cel mai probabil, la importatori – care au prețuri mai mari – sau la „piața gri” de gadgeturi și jocuri video. O altă companie afectată de creșterea prețurilor în Brazilia este Apple. Compania americană importă unele din propriile produse și fabrică alte produse la nivel local, prin producătorul Foxconn.